Ankiety
Ankiety
ZUS
Zaświadczenie dla ZUS
Zapytaj archiwistę
Zapytaj archiwistę
Kalendarium
Kalendarium UMK
Podstawa prawna i zadania Archiwum

Archiwum UMK funkcjonuje w oparciu o następujące dokumenty:

  1. Statut Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu  PDF pobierz dokument
  2. Regulamin organizacyjny Archiwum UMK  PDF pobierz dokument
  3. Przepisy kancelaryjno-archiwalne, oprac. H. Duczkowska-Moraczewska, H. Robótka, Toruń 2004
    PDF pobierz dokument

Do podstawowych zadań AUMK należy prowadzenie działalności:

ARCHIWALNEJ

  • współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi uczelni w zakresie prawidłowego prowadzenia dokumentacji oraz przygotowania jej do przekazania do Archiwum UMK,
  • przejmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) z jednostek i komórek organizacyjnych UMK, a także prowadzenie ich ewidencji,
  • przechowywanie, opracowywanie i udostępnianie przejętej dokumentacji,
  • brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.

NAUKOWO-DYDAKTYCZNEJ

  • praktyk archiwalnych dla studentów kierunku archiwistyki i zarządzania dokumentacją,
  • historii nauki i szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem historii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika,
  • opracowywanie i redagowanie wydawnictw dotyczących dziejów Uczelni, jego pracowników i absolwentów.

INFORMACYJNO-DOKUMENTACYJNEJ

  • popularyzacji wiedzy o materiałach archiwalnych znajdujących się w zasobie AUMK poprzez organizowanie wystaw, prezentacji, prelekcji, odczytów,
  • wywoływanie źródeł m. in. nagrywanie wywiadów i wspomnień pracowników Uniwersytetu.
f
Archiwum UMK, ul. Mickiewicza 2/4, 87-100 Toruń, e-mail: archiwum@umk.pl, sekretariat tel.: 56 611 22 32, fax: 56 611 22 04, pon-pt 8:00-14:30
Pracownia naukowa tel.: 56 611 22 04, pon-pt 9:00-14:00, dyżur po wcześniejszym zgłoszeniu - czwartek 14:00-17:00