Bożena Kierzkowska
Szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień na zajmowanym stanowisku pracy:
I. Opieka nad prawidłowym przekazywaniem dokumentacji do Archiwum UMK z następujących wydziałów i komórek organizacyjnych:
Akta wydziałowe (ogólne i studenckie):
- Wydział Chemii,
- Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej,
- Wydział Matematyki i Informatyki,
- Wydział Prawa i Administracji,
- Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych – Academia Scientiarum Thoruniensis.
Akta pozostałych komórek organizacyjnych:
- Akademickie Centrum Kultury i Sztuki “Od Nowa”,
- Biuro Rektora,
- Centrum Badań Nieliniowych im. Juliusza Pawła Schaudera,
- Dział Inwentaryzacji,
- Dział Promocji i Informacji UMK (poza dokumentacją TV UMK),
- Dział Zamówień Publicznych,
- Dział Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK (Biuro Karier),
- Fundacja Aleksandra Jabłońskiego,
- Krajowe Laboratorium Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej (FAMO),
- Rzecznik Akademicki,
- Samorząd Studencki UMK,
- Stowarzyszenie Absolwentów UMK,
- Studenckie Koła Naukowe,
- Zespół ds. Studentów Niepełnosprawnych.
II. Konsultacje powyższych w sprawach dotyczących:
- prawidłowego sposobu przekazywania akt do Archiwum UMK,
- przygotowania dokumentacji niearchiwalnej do brakowania oraz prawidłowego sporządzania spisów i protokołów tej dokumentacji.
III. Przejmowanie materiałów z ww. wydziałów i komórek organizacyjnych
IV. Opieka nad Pracownią Naukową Archiwum UMK:
- w zakresie udzielania odpowiedzi użytkownikom na zapytania dotyczące zasobu i jego udostępniania,
- w zakresie przygotowania i udostępniania materiałów archiwalnych użytkownikom,
- w zakresie prowadzenia bazy UŻYTKOWNIK,
- kwerend wewnętrznych i zewnętrznych.
V. Opieka nad biblioteką i księgozbiorem zgromadzonym w Archiwum UMK:
- wpisywanie nowych nabytków do inwentarza książek,
- zamawianie książek do księgozbioru,
- skontrum biblioteki podręcznej.
VI. Wpisywanie danych do baz: SEZAM (System Ewidencji Zespołów Archiwalnych), Doktoraty, Habilitacje i IZA (Inwentarz Zespołów Archiwalnych).
VII. Instruktaż stanowiskowy w zakresie BHP i ochrony przeciwpożarowej.
VIII. Przygotowanie zleceń i umów o dzieło wraz ze sporządzaniem rachunków oraz prowadzenie rejestru zamówień publicznych.
IX. Prowadzenie inwentarzy materiałowych i współpraca z Działem Inwentaryzacji.
X. Sprawowanie opieki nad praktykantami odbywającymi praktyki zawodowe w Archiwum UMK.
XI. Współpraca z NDAP, Archiwum Państwowym w Toruniu, Instytutem Historii i Archiwistyki UMK, Koordynatorem Czynności Kancelaryjnych.
XII. Doskonalenie warsztatu pracy, kontakty zawodowe z innymi archiwami uniwersyteckimi, pogłębianie znajomości literatury zawodowej.
XIII. Realizacja spraw bieżących oraz innych prac zleconych przez przełożonego nie uwzględnionych w powyższym zakresie obowiązków.